WEBSHOP

DUĆAN ŠARENOG DUĆANA

Popust na web shopu:
1 ili 2 knjige 20% popusta
3 ili više knjiga 30% popusta

 

POETIČNE MISLISteve Jobs
KREATIVNE MISLI
Ako ste stolar koji izrađuje lijepu komodu s ladicama, nećete koristiti komad šperploče na stražnjoj strani, iako je ona okrenuta prema zidu i nitko ju nikada neće vidjeti. Vi ćete znati da je ona tamo, pa ćete koristiti lijep komad drveta i za stražnju stranu. Da biste mogli mirno spavati noću, estetika i kvaliteta moraju biti izvedene savršeno.

Vaše vrijeme je ograničeno, stoga ga nemojte trošiti živeći nečiji tuđi život. Nemojte upasti u klopku dogme – življenja na temelju tuđih mišljenja. Nemojte dopustiti da šum tuđih razmišljanja utopi vaš vlastiti unutarnji glas .

Knjiga Kreativne misli Stevea Jobsa predstavlja zbirku citata jednog od najuspješnijih kreativnih poslovnih ljudi modernog doba, prerano preminulog osnivača kompanije koja je, između ostalog, iznjedrila tri revolucionarna i-uređaja – iPod, iPhone i iPad – te stvorila čitavu generaciju poslovnih nomada budućnosti. Zahvaljujući dizajnu i marketingu kompanije Apple, poslovanje, učenje i zabava postali su mobilni i sveprisutni, oslobađajući nas time i posljednjih ograničenja tehnologije. U pozadini ovog ogromnog tehnološkog napretka stoji nekoliko osnovnih ideja koje su najbolje izražene u citatima Stevea Jobsa skupljenim tokom više od tri desetljeća njegove prisutnosti u medijima. Više od 200 njegovih citata predstavljaju osnovno štivo za sve poslovne ljude koji su imalo zainteresirani za iskorak u sferu gdje inspiracija i sloboda stvaranja igraju daleko veću ulogu od napamet naučenog baratanja pravnim propisima i financijskim operacijama.
Od 1976. godine, kada je sa Steveom Wozniakom i Ronaldom Wayneom osnovao kompaniju Apple, Jobs je živio i radio vođen potrebom za stvaranjem efikasnijeg i elegantnijeg načina korištenja tehnologije. Taj put je završio njegovom ostavkom na mjesto glavnog izvršnog direktora kompanije Apple u kolovozu 2011. godine, kada je proces transformacije prvih računala koje su korisnici ponekad stavljali u drvena kućišta u jednu od najelegantnijih i najpopularnijih komunikacijskih naprava – iPhone – uspješno završen. Dečki koji su po garažama sklapali prva osobna računala postali su teškaši svjetskog biznisa.
Upravo zbog toga je važno čuti glas Stevea Jobsa koji podsjeća da se nikada nije radilo u novcu. Sjajno je biti prvi na tržištu, voditi pregovore s brojnim potencijalnim investitorima o prvom ulaganju, nevjerojatno je uzbudljivo vidjeti kako kompanija kroz javnu ponudu dionica privlači stotine milijuna dolara kapitala; međutim, naslijeđe kompanije i pojedinaca koji su je vodili sastoji se u njenom utjecaju na svakodnevni život ljudi, u stvaranju čitave nove kulture življenja. Steve Jobs je svjedočio i jednom i drugom aspektu poslovanja i stoga su njegova razmišljanja izuzetno vrijedan materijal za sve poslovne ljude današnjice. Pored toga, knjiga će biti zanimljiva ljudima koji su jednostavno zainteresirani za fenomen Applea, za način na koji je stvorena naša današnja kultura življenja.
Za marketinški uspjeh proizvoda kompanije Apple bilo je ključno ogromno tržište naelektrizirano velikim očekivanjima potrošača i gotovo neograničenim mogućnostima primjene računalnih tehnologija, od industrije do kućne zabave. Što se tiče financijskog uspjeha, Steve Jobs je imao tu sreću da je živio u društvu koje je svakog poduzetnika spremno zatrpati novcima na prvi znak pojave budućeg masovnog proizvoda. Kada je Apple 1980. godine ponudio 4,6 milijuna svojih novih dionica na otvorenom tržištu, njihova cijena je u jednom danu porasla s traženih 14 dolara (na što su investitori prijezirno frknuli nosom i počeli veselo kupovati po cijeni od 22 dolara za dionicu) na 29 dolara. Pri takvoj cijeni, Apple je tada vrijedio 1,78 milijardi dolara, dok je godišnji prihod kompanije u to vrijeme bio tek 118 milijuna dolara.
Jobs, međutim, nije unovčio svoje dionice i pretočio bogatstvo u tisuće kvadratnih metara poslovnog i stambenog prostora, već je nastavio tražiti nešto novo i uzbudljivo, nešto s čime će se pojaviti na pozornici i ostaviti pola poslovnog svijeta izbezumljenim: "Kako mi to nismo vidjeli?!" Steve Jobs nije trpio stagnaciju, bio je u stanju uletjeti u kompaniju i razbacati sve smeće koje se nužno nakupi u golemoj korporaciji tokom desetljeća, bez osjećaja prekrižiti četrdeset proizvoda, srušiti snove nekakvog inženjera koji je u njih polagao sve svoje nade i narediti da svi rade na uređajčiću koji će neumorno vrtjeti više pjesama nego što ih možete preslušati u životu iz vašeg džepa. To je trebalo vidjeti, trebalo je zamisliti ljude koji hodaju po ulici s minijaturnim džuboksom u džepu. Trebalo je vidjeti telefon bez tipki, trebalo je vidjeti kako ljudi koriste računalo bez tipkovnice. Trebalo je vidjeti.

                                                                        Miroslav Nikolac

Prijevod: MIROSLAV NIKOLAC
Cijena: 59 kn